Authors / Greek Authors

Χίλντα
Παπαδημητρίου
Γεννήθηκε: 1957
Έζησε: Αθήνα
Έργο: Μυθιστορήματα, Μεταφράσεις, Μονογραφίες, Μουσική Αρθρογραφία
Κατηγορίες: Ελληνική Αστυνομική Λογοτεχνία
βιογραφικό λευκό png

Η Χίλντα Παπαδημητρίου γεννήθηκε στην Καλλιθέα το 1957. Σπούδασε Νομικά στην Αθήνα και μετάφραση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση. Ασχολείται επαγγελματικά με τη μετάφραση από το 1994. Έχει μεταφράσει, μεταξύ άλλων, Malcolm Bradbury, John Barth, Jonathan Coe, Percival Everett, Dave Eggers, Mary Gaitskill, Jane Smiley, David Malouf, Nick Hornby, Siri Hustvedt, Raymond Chandler, Agatha Cristie. Έχει επίσης αποδώσει στα ελληνικά κείμενα για τη σύγχρονη τέχνη (περιοδικό ART1), κείμενα για τον κινηματογράφο (εκδόσεις του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου), ενώ έχει μεταφράσει κατάλογους εκθέσεων ζωγραφικής για τη Σχολή Καλών Τεχνών, το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, το Υπουργείο Πολιτισμού (Μπιενάλε Βενετίας και Σάο Πάολο), για τον κατάλογο του Φεστιβάλ Αθηνών (2009), για πολλές γκαλερί και τεχνοκριτικούς, καθώς και για την Ένωση Τεχνοκριτικών Ελλάδος. Επίσης, έχει γράψει δύο μονογραφίες για τους Beatles και τους Clash, για τις εκδόσεις “Απόπειρα”. Υπήρξε συνεργάτης μουσικών εντύπων (ZOO, Pop&Rock, Sonic) και είναι τακτική συνεργάτης του διαδικτυακού μουσικού περιοδικού www.mic.gr. Τα αστυνοµικά µυθιστορήµατα της είναι τα εξής: «Για µια χούφτα βινύλια» (2011), «Έχουνε όλοι κακούς σκοπούς» (2013), «Η συχνότητα του θανάτου» (2016), «Ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου» (2021), τα οποία κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μεταίχµιο.

/// λευκό

«Ό,τι κι αν έκανα τον τελευταίο καιρό πήγε κατά διαόλου. Αντί να ξεμπερδέψω, μπλέκομαι όλο και πιο πολύ. Σαν να έχω πέσει μέσα σ’ εκείνους τους βάλτους της Νέας Ορλεάνης, όπου σε κάθε σου κίνηση βουλιάζεις πιο πολύ μέσα στη λάσπη. Όλοι μου λένε ότι τα βινύλια είναι τελειωμένη υπόθεση. Αλλά μήπως τα CD δεν είναι; Ποιος πιτσιρικάς αγοράζει πια CD; Σε λίγο δεν θα αναγνωρίζουν καν την ύπαρξή τους, όπως αγνοούν τις κασέτες, τα σινγκλάκια, τις 8-track και τις μπομπίνες. Έψαξε γύρω του για ένα τασάκι να ρίξει τη στάχτη του, αλλά ήταν όλα γεμάτα. Την τίναξε μέσα στη σούπα, η οποία είχε κρυώσει πια.»

ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΒΙΝΥΛΙΑ | ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, 2011

/// λευκό
συνεντευξεις λευκό png
τελευταιο εργο λευκό png
Ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, 2021)
Ένοχος μέχρι αποδείξεων του εναντίου
/// λευκό

Άλλες φορές θα ήθελα να είμαι ανταποκρίτρια σε εμπόλεμες περιοχές, κι άλλες γάτα στο σπίτι μου. Πιο συχνά ονειρεύομαι τι θα έκανα αν είχα καλή φωνή και στοιχειώδες μουσικό ταλέντο: θα έφτιαχνα ένα γυναικείο ροκ συγκρότημα – κάτι ανάμεσα στις Slits και τις Bangles – και θα έπαιζα μια κόκκινη Gibson. Νομίζω ότι όσον αφορά τις femmes fatales, θα πρέπει να είχα στο μυαλό μου τη Λωρήν Μπακόλ, την Άιντα Λουπίνο και την Τζην Τίρνεϊ. Όπως ξέρεις, λατρεύω την αισθητική των film noir και το ντύσιμο των γυναικών εκείνης της εποχής. Όσο για τον προορισμό, δεν ξέρω αν έχουμε: όσο μεγαλώνω διαθέτω λιγότερες απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα. Συμφωνώ όμως με τον Γούντι Άλεν: Whatever works.

 

Χ. Παπαδημητρίου σε συνέντευξη στη Σώτη Τριανταφύλλου | 2011

Βιβλιογραφία

gun logo white circle
επιστροφή στην αρχική σελίδα
Find us
Facebook
Instagram
Contact us
info@casopensato.com / quick
error

Επισκεφτείτε μας

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.