casopensato logo IN USE
back button

repo shark

Στην πολύπαθη χώρα μας δεν είμαστε ψυχολογικά εξαρτημένοι από το ΙΧ και όταν αγοράζουμε ένα, σε γενικές γραμμές το αποπληρώνουμε (η έστω προσπαθούμε). Στις Η.Π.Α. όμως άπαντες πρέπει να έχουν τέσσερις ρόδες, με μια καρότσα από πάνω (η οικονομική αξία δεν έχει καμία σημασία), ενώ δεν είναι σπάνιο ο ιδιοκτήτης να ρίξει πιστόλι και να αθετήσει τις πληρωμές και τις δόσεις του. Γι’ αυτό το λόγο, το σύστημα έχει δημιουργήσει τον Repo Man, δηλαδή έναν ατζέντη ανάκτησης οχημάτων που δεν αποπληρώνονται. Δεν πρόκειται για δικαστικό επιμελητή, αλλά για ένα μισθοφόρο που σκοπό έχει να επιστρέψει στο νόμιμο κάτοχο ένα αυτοκίνητο, έναντι αμοιβής. Το πως θα το καταφέρει είναι στη διακριτική του ευχέρεια και την ευρηματικότητά του.

Ο Alex Cox έχει αφιερώσει μια ολόκληρη, ομώνυμη ταινία στο παραπάνω concept, ενώ συχνά πυκνά συναντάμε Repo Men σε 70’s αμερικάνικες, crime b-movies. Αυτή είναι η αφετηρία του βιβλίου που παρουσιάζουμε εδώ: Ο Zef DeGroot είναι ο ικανότερος Repo Man του Las Vegas. Όσο μπόι του λείπει τόσο πολυμήχανος και αδίστακτος είναι στην ανάκτηση απλήρωτων οχημάτων. Ο πρωταγωνιστής μας πηγαίνει στη Honolulu για να αρπάξει μια σπάνια, αντίκα Harley Davidson από τον Donny Punani, τον πιο άγριο και αιμοδιψή ναρκέμπορο και συμμορίτη του νησιού. Στην πορεία των ερευνών, ο DeGroot θα καταλάβει ότι οι διάφοροι φεσατζήδες της Πόλης του Τζόγου είναι μικρά, άκακα ψαράκια, μπροστά στον Καρχαρία Punani, ο οποίος προστατεύεται από συμμορία, Χαβανέζων μηχανόβιων, βαρύ οπλοστάσιο και από σκοτεινά πνεύματα που ζούνε για χιλιετίες μέσα στη θάλασσα και καλό είναι… να μην τα ξυπνάς.

Έπεσα πάνω σε αυτό το εκπληκτικό, αδιανότητο εξώφυλλο στο εξαιρετικό website crimereads.com . Διαβάζοντας την περίληψη σκέφτηκα ότι κάποιος εκεί έξω είχε γράψει ένα βιβλίο, κομμένο και ραμμένο στα γούστα μου.

repo-shark
My friend, η καλύτερη συμβουλή που μου έδωσε ποτέ ένας “φτασμένος” συγγραφέας ήταν να μη γυρίσω ποτέ την πλάτη μου σε ένα τσάμπα πιάτο φαγητό.

 

— Cody Goodfellow στην Daisy

Ο συγγραφέας Cody Goodfellow είναι ένας θρύλος του αμερικανικού underground, ο οποίος όταν δεν κόβει κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα στην Tarzana της California, γράφει και εκδίδει φευγάτες ιστορίες μυστηρίου και τρόμου.

Πιστεύω ότι κάθε ξεχωριστό καλλιτέχνημα, κάθε έργο που εκπλήσσει το κοινό, βασίζεται σε αποτύπωση εμμονών και προσωπικών ανησυχιών ενός δημιουργού. Φυσικά, ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης μπορεί να πατήσει πάνω σε μια δοκιμασμένη συνταγή και να δημιουργήσει ποιοτικές δουλειές, όμως για να αιφνιδιάσεις το κοινό πρέπει να αποδώσεις τις δικές σου σκέψεις και το δικό σου γούστο, σα να έγραφες (ή να ζωγράφιζες) μονάχα για τον εαυτό σου. Ο Goodfellow έχει εμμονές και πολύ καλά κάνει. Σε ότι αφορά τη λογοτεχνία, λατρεύει τον Howard Phillips Lovecraft και δεν είναι υπερβολή να δηλώσουμε ότι από τη στιγμή που ο DeGroot προσγειώνεται στη Χαβάη, ο αναγνώστης νιώθει τα γλοιώδη πλοκάμια του Μεγάλου Κθούλου να σέρνονται στις σελίδες.

Από εκεί και πέρα, ο συγγραφέας πετάει στο blender τόνους βίας και αίματος, ανελέητη δράση, ναρκωτικά, χαβαλέ και χιούμορ, κι άλλα ναρκωτικά, περιγραφές της Χαβάη σα φτηνό αποχωρητήριο, φτηνών Αμερικάνων, πάλι ναρκωτικά και μεγάλες δόσεις μεταφυσικού τρόμου. Αφού χτυπήσει τα συστατικά για μερικά λεπτά, σερβίρει το κοκτέιλ με πολύχρωμο καλαμάκι σε κεραμικό ποτήρι Tiki και τινάζει στον αέρα τα μυαλά του ανυποψίαστου αναγνώστη.

Το Repo Shark είναι καταιγιστικό, όσο και αυθεντικό και μια τεράστια επιβράβευση για το συνεχές ψάξιμο στο underground (και για τις άπειρες φόλες που έχω φάει κατά καιρούς). Επίσης, είναι ένα έργο που δύσκολα θα κυκλοφορούσε μεγάλος εκδοτικός οίκος και ακόμα δυσκολότερα θα επιχειρούσε ένας ντόπιος εκδότης να μεταφράσει στα ελληνικά. Προσοχή, το Repo Shark είναι underground, χωρίς να σημαίνει ότι η έκδοση, ή η επιμέλεια δεν είναι άψογα. Ξεκινώντας από το εξώφυλλο και φτάνοντας στην τελευταία σελίδα του βιβλίου, τα πάντα είναι σωστά, επαγγελματικά, προσεγμένα και προδίδουν ότι οι δημιουργοί έδωσαν την ψυχή τους και δεν έβγαλαν κάτι στο πόδι.

Το πιο απολαυστικό με τέτοιες – αυτοχρηματοδοτούμενες ουσιαστικά – παραγωγές είναι η δυνατότητα να έρθεις σε άμεση επαφή με τον ίδιο το δημιουργό και η ανταλλαγή απόψεων. Έστειλα μια φωτογραφία του βιβλίου στον Cody Goodfellow με φόντο το Πρασονήσι της Ρόδου και μου εκμυστηρεύτηκε ότι δεν έχει πάει ποτέ στη Χαβάη, παρότι την περιγράφει τόσο γλαφυρά και με τέτοια λεπτομέρεια. Η κουβέντα μας συνεχίστηκε κάπως έτσι:

D.     — Στην Ελλάδα νομίζουμε ότι όλοι οι συγγραφείς στις Η.Π.Α. ζουν σε βίλες, οδηγούν Lamborghini κι έχουν τα έσοδα του Stephen King και του John Grisham.

C.G. — My friend, η καλύτερη συμβουλή που μου έδωσε ποτέ ένας “φτασμένος” συγγραφέας ήταν να μη γυρίσω ποτέ την πλάτη μου σε ένα τσάμπα πιάτο φαγητό.

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.